Almost The last day at Miami and Miami beach

26 maart 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Zaterdag 25/3,

Vanochtend naar Downtown Miami geweest. Wat een rit, vreselijk. Het was niet de bedoeling geweest om te rijden in deze stad, althans niet in deze mate. Maar ja het is niet anders. Mijn god wat een rijbanen en bruggen, ik ben echt een Sonja Lauda geworden. In downtown ontbeten. Je moet hier (sowieso veel in de USA) wachten voordat ze je naar een tafeltje brengen, maar het wachten was echt te lang. Kate en ik zijn zelf maar gaan zitten en dat was gelukt, kom maar op met de wafeltjes en eitjes.. Lekker gegeten hoor maar wat blijkt er is een muziek festival in de stad, jeetje das balen. En springbreak nog steeds (voorjaarsvakantie) en festival dus, drukker dan druk. Gekke stad, beetje aftands ook, veel Spaans, Cubaans, en tsja kan er mijn vinger niet goed opleggen wat er allemaal rondscharrelt, ik vind het niet heel veel soeps. Ook een soort New York (al vind ik dat meer soeps) maar dan in het warm....

Na ontbijt hadden we ook echt zoiets van wegwezen. Dus weer in de auto, ja Chris van de airbnb.. "it's all about the car" en op weg naar Miami beach. Dat is weer gek want eerst weer over allerlei banen en bruggen maar toen ineens via eilandje naar eilandje kom je op Miami beach. Dat zag er ineens heel anders en veel leuker uit. Wel beetje extravagant maar ook wel met "gewone" mensen zoals moi & Kate en gewoon leuk zomers/strandachtig. Nou ja daar dus lekker op strand gelegen met de helikopters en bonkebonk muziekfestivals om je heen, mijn linker bil (archh) verbrand. Geen idee hoe dat kan, waarschijnlijk vergeten in te smeren wat ik echt niet snap hoor want de rechter is top..

Rond half vijf voor het laatst langs de supermarkt waar een kerel ons bedankte voor het komen naar Florida voor onze vakantie en m'n accent zo leuk vond. Ach das toch mooi, hebben wij ooit wel eens deze woorden uitgesproken tegen een Duitser die hier in de zomer in Kijkduin op vakantie is? Moeten we toch eens doen, ik voelde me een koningin.

Als laatste met mijn dochter naar Suvi de sushi tent om de laatste avondmaaltijd in de USA af te sluiten. Sushi is niet helemaal rauw, sashimi wel trouwens..nou ja, zo voelt mijn linkerbil zich ongeveer...

Morgen nog even een strandje ofzo pakken en dan einde van de dag op weg naar vliegveld en mijn lieve automaatje Hyundai afgooien. Het zal wel even slikken worden..