Gator land & tigertail beach

20 maart 2017 - Marco Island, Florida, Verenigde Staten

Maandag 20/3 laatste dag op Marco Island,

Om 9 uur in de auto naar The Everglades, hier om de hoek maar wij zijn wat verder gereden naar Everglades City. Nou dat is verre van een city hoor... huizen op palen en echt midden in het wilde natuurgebied en enigszins troosteloos. We wilden eerst gaan fietsen in Shark Valley maar kozen toch voor de "city" omdat het iets dichterbij is. Morgen gaan we nl. ook weer via die weg naar The Keys.

We zijn met de airboat bij captain Jack's (wij hadden captain Soto, leuke recensies over te vinden op tripadvisor trouwens) door de mangrove gevaren. Helemaal cool, niet echt slecht voor het milieu zoals ik eerst dacht. Sterker nog de mannen lijken halve biologen. We hebben catfish gezien (nee niet het tv programma) deze smaken naar modder (zij noemen ze mudfish) en raccoons, zo leuk. Er zijn veel alligators in het gebied en in de opvang krokodillen, panters, tijgers, otters en ook weer gators. Hij ging bepaalde stukken als een gek (50 mile, rond 80km) varen, geweldig. Kate en ik mochten onder zijn jasje zitten want de dozen zaten natuurlijk weer in een hemdje omdat we immers dachten dat we zouden gaan fietsen. We proberen zo wat leuke foto's r op te zetten maar lukt niet altijd met de WiFi.

Uiteindelijk om een uur of 2 naar tigertail beach om nog wat te relaxen met een boekje op het strand. Bij het motel nog een dolfijn gespot, de zonsondergang gezien. Morgen om 8 uur in de auto op weg naar de 1e stop Islamorada ongeveer 3 uurtjes en nog wat rijden.

C U there!

1. Cindy:
    21 maart 2017
    Hey zussie en nichie! Wat een stoere wijven zijn jullie toch! Zo gaaf wat jullie allemaal meemaken! Dit neemt niemand jullie meer af!
  2. Marijntje:
    21 maart 2017