Islamorada

21 maart 2017 - Islamorada, Florida, Verenigde Staten

Dinsdag 21/3,

Na 3,5 uur ongeveer rijden (groot stuk door The Everglades) vervolgens veel landbouw langs de weg gezien, ook veel Nederlandse vlaggen want ja dat kunnen wij wel natuurlijk. Via Homestead (soort buitenstadje van Miami, vond het er een beetje viezig) over de overseashighway naar Islamorada. Erg mooi, apart en nog weer warmer hier maar veilig bij ons motelletje aangekomen. Leuk minihuisje met tuin waar we gebruik van mogen maken. Eigenaresse Cindy (ja Boon) is heel lief en gaf meteen veel tips waar te eten en waar strandjes zijn. Zij en haar man Mike hebben 4 honden en een logerende jawel... tekkel woef woef. Cindy kletst in ieder geval lekker door. Het is hier apart, rechts van de weg is de golf van Mexico  en links de oceaan (als je vanaf Miami naar beneden rijdt) en dat zie je ook als je in de auto zit. Vrij smalle stukken land aan de zijkanten dus. Maar echt heel mooi.

We hebben heerlijke mahi mahi vis gegeten, soort tropische vis die hier veel op menukaarten staat. Het is een witvis maar wat vaster van structuur zal ik maar zeggen.  Deze zat in een krokante uienkorst mmmmmm. En we hebben de 2e key lime pie geprobeerd. Dit is een zeer bekende taart in zuidwest Florida van soort vrucht tussen citroen en limoen in. Zurig maar wel lekker. We vonden de pie in hippie Matlacha tot nu toe nog de beste... We zaten mooi aan het water, aan de golf want daar gaat de zon onder, met een op gitaar tokkelende meneer en dit was de meest prachtige zonsondergang tot nu toe.

We gaan zo lekker in ons bedje liggen, zijn best moe, nog even lezen en dan morgen gezond weer op!

En thanks voor de leuke reacties van jullie, die lezen we hoor!!

Dikke kus

1. Cindy:
    22 maart 2017
    Wauw die zonsondergang! Dat kletsen van die dame ..... dat heeft dan zeker toch met de naam te maken
  2. Kate Storm en Sonja van der Boon:
    22 maart 2017
    Ik zie het jou ook zo allemaal doen Cin!
  3. Jessica:
    22 maart 2017
    Super gaaf dames!! Jaloers! Misschien nog een keer doen met tantes en nichtjes Geniet er lekker van!! ❤️ Wil alles horen als jullie terug zijn
  4. Kate Storm en Sonja van der Boon:
    23 maart 2017
    Ja ben ik altijd voor in hoor! Of met z'n allen, geloof niet dat jouw neefje het mij zal vergeven als ik zoiets nog eens ga doen zonder hem....