A little Cuba & Anne's beach

22 maart 2017 - Islamorada, Florida, Verenigde Staten

Woensdag 22/3,

Nog een dagje Islamorada dus we wilden een beetje uitslapen...helaas om 5am ging mijn mobiel. Kate heeft m uitgemoffeld. Gaat t gekke ding nog 2x rond 5.30 uur. Al stond het geluid nu uit, ik hoorde m brommen op t nachtkastje. Wat blijkt... de 1e was Edwin (begreep later dat hij de verkeerde Sonja had gebeld), de andere 2x was het de Dalton (ik hoorde gisteren dat Ian ziek is en bloed moest prikken voor eventuele pfeiffer, Paul had dat al doorgegeven aan de Dalton maar blijkbaar hadden ze het een en ander niet snor...grrrr).

In ieder geval rustig ochtendje, hier bij ons in de tuin (in t water uiteraard) nog manatees gespot (staan op video en kunnen we niet uploaden, kan alleen via PC). Hierna heerlijk gegeten bij een Cubaanse tent. Cuba is hier niet zo ver vandaan dus best veel invloeden hier te vinden. Ik had een heerlijk gekruid broodje kip waar ik nog de rest van de middag enorme dorst van heb gehad.

Vervolgens stukje verder gereden, meer naar zuiden zeg maar, om strandje op te zoeken genaamd Anne's beach. Prachtig stukje aan de oceaankant. Je kunt heel ver het blauw groene water inlopen en het is ondiep. Temperatuur is heerlijk. Ze hebben hier geen golven vanwege het koraal en de mangrove. Toen we lagen hoorden we gedoe in de bosjes en kwam er een groen als gras leguaan tevoorschijn. Foto is helaas niet zo goed gelukt.

Al met al gingen we rond half zeven, na al het water, spritezero, caprizone en budlight opgedronken te hebben (jeetje wat was die cubakip toch kruidig) terug naar ons mini huisje.

Om een uurtje of half negen nog ff naar n pizzarestaurant gelopen. Waar de slogan is:  "authentic Italian food from Italy (Italy doorgekrast) Jersey". Italy of Jersey, het was lekker hoor!

Morgen rijden we The Keys verder helemaal af naar het uiterste puntje in het zuiden, key west. Ongeveer 2 uur rijden, misschien iets langer want je mag hier niet zo hard.  Key west ligt zo'n 90 mile (iets van 150 km) maar van Cuba vandaan, dat is veel dichterbij dan de afstand naar Miami. Dat gaan we morgen weer meemaken.

Trusten!

1. Sheila:
    23 maart 2017
    wat onwijs leuk Sonja om zo'n reis te maken met je dochter! geniet er nog maar van!!! groetjes sheila
  2. Kate Storm en Sonja van der Boon:
    23 maart 2017
    Hee Sheila, wat leuk om van je te horen. Het is echt fantastisch en heerlijk om samen allemaal mee te maken. Groetjes!