Hippie Matlacha

18 maart 2017 - Matlacha, Verenigde Staten

Zaterdag 18/3

Van Treasure island ongeveer 3 uur gereden naar Matlacha op Pine Island, onderweg nog ff langs de mcdrive voor een koffietje. Alles heeft hier een drive, de Tacobell, Starbucks, Dunkindonuts, zelfs de apotheek en idd Man ook de bank. We hebben het streven om ze allemaal langs te gaan...

Matlacha...heerlijk kleurrijk klein vissersdorpje, hippie-achtig. Huisje met alles er op en aan gehuurd van zeer spontane Amerikanen, wonen hier sinds 2,5 jaar en komen oorspronkelijk van The Keys. Zijn hier ooit op vakantie geweest en toen besloten hier wat te gaan starten. The Keys zijn duur, klopt, dus dachten ze van we gaan het hier doen. Dat is ze prima gelukt, geweldig huisje. Fietsen en kano's gratis beschikbaar, we hebben dit keer wijs voor de fietsen gekozen....

Toen de moeheid weer om de hoek kwam kijken zijn we languit in de zon bij het huisje met een boekje gaan liggen. En dan terwijl de vissen achter je uit het water omhoog springen, een pelikaan met flink gekletter bezig is een vis te verslinden (de helft van de vis hing nog uit zijn bek...) en er een kerel op een hoogstaande waterfiets (weet niet hoe dit te noemen, leek op zo'n eenwieler uit t circus met een waterfietsonderkant, compleet idioot) is dat echt weer ontzettend blij zijn waar we nu zijn en mega genieten..